subota, 23. svibnja 2015.

Grčka 5.dan - 270km (Tolo)

Githio-Monemvasia-Moni Elonis-Nafplion-Tolo (270km-5h)

Ruta 5.dan
Probudili smo se kao i obično naspavani i odmorni jer kod kuće rijetko imamo prilike spavati 7-8 sati u komadu. Ovo nam je na neki način bila i prilika da se naspavamo :-)
Što smo dublje ulazili u Grčku to je vrijeme bilo ljepše.
Od današnjeg dana sam najmanje očekivao, a bio mi je možda i najdraži i najljepši.
Digli smo se i otišli u grad malo poslikati za uspomenu jer "noćne" slike baš i ne bi ostavile pravu uspomenu grada. Usput smo kupili doručak i pojeli ga u apartmanu.

Githio će nam ostati u lijepom sjećanju i za preporuku ako ste u blizini :-)
Slijedeća destinacija nam je trebala biti Monemvasia. Cesta prema tamo je jednim dijelom išla uz obalu pa smo vidjeli i neke lijepe uvale i plaže.

Nasukani brod na pješčanoj plaži

U Grčkoj se bezbroj puta mogu slikati manastiri i crkve jer ih stvarno ima....a i u zavidnom su stanju.

Prema Monemvasiji smo prolazili kroz velike plantaže maslinika, kao uostalom kroz cijelu Grčku u naseljenim dijelovima. Brzo smo došli do poznatog poluotočića. Prije polaska smo dogovorili da ćemo ispod moto opreme, u kojoj smo stalno putovali, ostaviti kratke hlače, odnosno žena tajice, pa ćemo ih skinuti prije obilaska jer je prognoza bila jako vruće, a i bilo je....

31 stupanj, a u Zagrebu u to vrijeme je bilo 13. Pa smo se šalili da Grci pišu brojeve sa desna na lijevo ;-)
Tu smo ujedno i probili 2003 km na putu.
Već uhodani, prije ulaska se skidamo kod motora i stavljamo čizme ispod skutera, a svu opremu nosimo sa sobom i naravno prvo u jedan kafić na kavu, sok i naravno molimo da nam pričuvaju opremu :-)
Na ovom mjestu sam prvi puta probao grčku kavu tzv. freddo cappuccino. Simpatična konobarica nam je objasnila kaj ide unutra. Dupli espresso, mlijeko, puno leda i puno miksanja.
Stvarno sam bio oduševljen tim pićem i od tada sam uvijek to naručivao. Grci to stalno piju dok hodaju, voze aute, sjede u kafićima... Prije sam naručivao kavu sa mlijekom i dobivao nešto bezveze, ali bilo je bitno da ima kofeina. Ali od sada pijem samo freddo :-)))
Ostavili smo nekoliko eura za čuvanje stvari, a i za otkriće grčke kave.

Freddo cappuccino
Šetali smo po prekrasnom mjestašcu i uživali u pogledu. Žao nam je jedino što se nismo mogli popeti do vrha na zidine radi restauracije. Da podijelim neke prekrasne fotografije Monemvasije...

Ova posljednja slika je u kafiću gdje smo ostavili opremu. I još jedna slika posuđena sa interneta da se vidi mjesto sa morske strane....

Za one koji žele saznati više o poluotoku, ja sam našao na.... http://www.planiraj.com/index.php/component/k2/item/1001-skriveni-grad-otoka-monemvasia-gibraltar
Nas je totalno osvojio.
Nakon Monemvasije put nas je vodio prema manastiru u stijeni, Moni Elonis. Ja sam mislio da ćemo doći ispod manastira i penjati se uzbrdo prema njemu, a bilo je obrnuto. No bitno je bilo da ga ne promašimo. Manastir je slično sagrađen kao i manastir Ostrog u Crnoj Gori.
Impozantna je to građevina i još zanimljivije održavanje istog.

Nakon toga smo nastavili brdima prema Leonidiju i Lakosu od kuda dalje nastavljamo prekrasnom cestom uz more prema Nafplionu. Grci su jednostavno zaljubljeni u svoju zemlju i svoju zastavu. Nema mjesta gdje ju ne stavljaju....na planine, crkve, hotele, kuće....jednostavno svugdje. Svaka im čast na tome. Za slijedeće putovanje sa nama ide obavezno manja zastava Hrvatske za fotografiranje.

Bezbrojne uvale sa manjim plažama, kristalno more, i mir. To nas je dalje pratilo do Nafpliona. Taj potez od Lakosa na jugu gore prema Nafplionu svakako preporučamo ako želite miran, a predivan odmor, sa svim vrijednostima Grčke.
Oko 7 navečer smo stigli na odredište, apartmani Heliotopos. Prilaz hotelu nam je bio malo čudan, ali zato što smo došli sa krive strane. Još dok smo se parkirali dočekao nas je domaćin i poželio nam dobrodošlicu. Rezervirali smo apartman na 1 dan, ali je plan bio 3 dana ako nam se bude dopalo. Smještaj je bio do sada najskuplji, 40 €, ali tražili smo hotel sa bazenom da jedan dan odmorimo ako more ne bi bilo dovoljno toplo za kupanje. Ipak je tek 5. mjesec. Kada smo sišli sa skutera i ušli na recepciju, žena i ja smo se odmah pogledali jer je to bio prvi smještaj u kojem smo osjetili onu pravu Grčku, ili barem ono kako smo mi to zamišljali. Hotel je prepun sitnih detalja koji ga čine tako toplim, da smo odmah pitali da li možemo ostati 3 noći, iako još nismo niti vidjeli apartman. Domaćin nas je odveo do apartmana u kojem nas je dočekao kolač (tu smo definitivno odlučili da ostajemo duže) i flaša vode u frižideru. Rekao je da voda iz pipe nije za preporuku za konzumaciju. Hotel se sastoji od tri zgrade na tri etaže i sa bazenom na krovu.

Recepcija i domaćin

Zanimljiv nam je bio krevet. Podloga je betonirana kao i "noćni ormarići" uz krevet. Izvrsno rješenje protiv škripavih kreveta. Prošetali smo mjestom i umorni otišli na spavanje.