četvrtak, 21. svibnja 2015.

Grčka 3.dan - 360km (Patras)

Parga-Preveza-Levkas-Patras (360km-6:30h)


Ruta 3.dan
Odmorni, uzbuđeni, znatiželjni smo se probudili i s nestrpljenjem očekivali današnji dan. Plan je bio obići otok Lefkadu sa prekrasnim pješčanim plažama i baciti se u more, a nakon toga po unutrašnjosti se probiti do Peloponeza i noćiti u Patrasu, trećem po veličini gradu u Grčkoj.
Spremili smo se na brzinu i krenuli u obilazak grada Parge i na doručak s nogu. Pri spuštanju u grad prvo smo navratili do mletačkog polurazrušenog dvorca sa kojeg puca prekrasan pogled (koji bi bio još i bolji da dvorac nije malo zapušten pa se ne može doći do vrha) na grad  pa i plažu na drugu stranu. Vrijeme nije baš bilo vedro pa slike izgledaju malo tmurno i daju drugačiji doživljaj Parge, iako je gradić stvarno topao i prekrasan. Svakako za preporuku za odmor.




Maleni je to gradić od svega 2500 stanovnika, ali sve funkcionira na najvišem nivou. Bili smo jako oduševljeni boravkom i ljubaznošću. Uzeli smo nešto iz pekare i sjeli na kavu na rivi. Oko nas sve stranci, Englezi, Talijani, Švabe.... Mjesto je izgleda poznatije od onoga što smo mi mislili.

Pekara
Kroasanić koji žena još danas nije prežalila kaj sam joj ga pojeo...bio je zadnji u pekari, a ona tako dobra mi ga je prepustila (mislila je da ih ima i u drugim pekarama hi-hi)



Zanimljivo uređene terase
Šareni i topli gradić 
Maleni otok preko puta rive
Iako nisam baš bio previše zainteresiran za Grčku, pogotovo onim što sam vidio po netu, osim naravno povijesnim znamenitostima, već prvi dan u Grčkoj mi je promijenio dotadašnje mišljenje.
Danas je bio pravi početak našeg putovanja Grčkom. Vedrog raspoloženja krenuli smo dalje po rasporedu kojeg sam napravio još kod kuće. Prolazili smo uz mnogobrojne plaže, ali nismo stajali jer smo znali što nas očekuje na Lefkadi. Prvo smo prošli kod Preveze tunelom ispod mora što je bilo dosta zanimljivo samim time što takav spoj dva odvojena mjesta morem nije baš uobičajen.
Tunel se naplaćuje, mislim 1€ za motocikle. Nastavili smo dalje i slijedeća stanica je bila nekakva tvrđava na ulasku u grad Levkas.






Čitajući putopise od "Super Jure", sa foruma motori.hr, koristio sam mnoge informacije i obilazio mjesta koja su mi se svidjela sa fotografija. Jedna od tih je simpatičan pješački mostić u gradu Levkasu na samom ulasku pa smo tamo stali i popili piće prije razgledavanja otoka i poznatih prekrasnih plaža.






U gradu smo kupili neke namirnice za nastavak puta i uputili se zapadnom stranom otoka prema jugu.




More izgleda neopisivo privlačno i jedva čekamo dolazak na najljepšu plažu otoka i kupanac iako temperatura i nije na našoj strani...cca 20-tak stupnjeva.
Kada smo stigli do željene plaže, porto Katsiki, počela je lagana kišica i na našu veliku žalost nismo se mogli okupati :-(








Plaža je prekrasna. Parking se naplaćuje, mislim 1,5 €. Na parkingu ima nekoliko stacioniranih kampera nizozemskih tablica. Ljudi su prevalili veliki put pa odmaraju uz prekrasan pogled i plažu. Ubrzo je prestala kiša pa smo sve uspjeli fotografirati i nastavili smo na jug otoka i na jedan krasan svjetionik.



Pogled sa svjetionika na otvoreno more je predivan.
Nazad smo se planirali vraćati po istočnoj strani otoka iako sam vidio na google maps-u da je makadam nekih 5 km. Odustao sam kada sam vidio da je makadam i zarašten sa raznim biljkama i granjem. Vratili smo se istim putem do Levkasa i nastavili po manje zanimljivoj dionici puta do Patrasa gdje smo rezervirali smještaj. Na žalost nismo slikali prekrasan most kod Ria prije Patrasa. Mostarina za most dugačak nešto manje od 3 km je 1,9 €.
Teren i cesta su zanimljivi za vožnju, ali popucani asfalt kvari dojam i ugodu krstarenja skuterom. Po skoro cijeloj Grčkoj smo vozili cestama koje uz rub imaju oleandere i razne druge biljke sa prekrasnim cvjetovima. Ceste po Grčkoj su izuzetno široke iako su sa samo po jednom trakom u svakom smjeru.Imaju užu zaustavnu traku pa svi to koriste za pomicanje u stranu kada ti dođe brže vozilo s leđa. Gotovo stalno je dupla puna linija, ali ju Grci očito doživljavaju kao da je isprekidana i pretiču kao ludi, pa smo to iskopirali i koristili da se uklopimo :-)  Svako veće raskršće ima upozorenje za smanjenje brzine i radar koji smo stvarno svaki put i vidjeli na stupu, ali Grci uopće to "ne fermaju niti 5%". Ja sam se kolko-tolko pridržavao ograničenja gdje su bili radari da ne bi bilo poslije iznenađenja na izlasku iz zemlje, ali Grci su me tada preticali i sa nevjericom me promatrali. Nikome ne trube, daju prednost motociklima i mogu reći da su dosta dobri i korektni vozači, jer kroz cijelu Grčku nismo vidjeli niti jedan sudar, niti je bilo policajaca, a prošli smo 2500 km. Na otvorenoj cesti voze max. 120 km/h i nismo sreli nikoga tko bi brže vozio. Nismo imali nigdje neugodnih situacija sa drugim vozilima. Ali zato na kolnike... tu se već možemo dosta potužiti jer stvarno imaju dosta rupa, strašno loših spojeva asfalta, bez upozorenja znakovima....zbog čega nam je malo popucao vizir.
U Patrasu smo rezervirali hotel Atlanta u centru. Uvijek smo birali hotele/apartmane gdje nije potrebna kreditna kartica za rezervaciju da ne bi došlo do krađe, tj. do hakiranja kartice. Ovaj smještaj je koštao 35 € i nije za preporuku. Osim dobre pozicije u centru i parkinga za motor ispred ulaza u hotel, sve ostalo bi najrađe zaboravili.
Nakon što smo se raspremili otišli smo prošetati gradom i bili iznenađeni kako je grad jako živ navečer iako je četvrtak. Meni je bilo ugodno, ali ženi baš i nije i čvrsto me držala cijelo vrijeme. Tu je bilo i prvo razočaranje kroasanima... nigdje nije bilo XXL kao u Pargi.

Ples iskusnog para od 75 godina ispred jednog lokala

Oko pola noći smo se vratili u hotel i zaspali u trenu. Sutra nas je očekivao novi dan sa sličnom dužinom puta, ali sa više povijesnih znamenitosti i zahtjevnijim dionicama.

Nema komentara:

Objavi komentar