utorak, 19. svibnja 2015.

Grčka 2015. > 1.dan - 656km (Budva)

U 9. mjesecu prošle godine rodila se ideja da žena i ja odemo zajedno na jedno pravo putovanje kakvo do sada niti jedan niti drugi nismo prošli, naravno skuterom, što znači da nas čeka avantura, a ne obično putovanje.
Najdalje što sam išao autom je bio Frankfurt -1000 km, a zajedno smo prošli Češku od istoka do zapada cijelom duljinom u 4 dana (2000 i nešto kilometara). To ovaj put od 4000 i više km čini još ozbiljnijim.
Stavio sam na papir kaj me zanima u Grčkoj za vidjeti i savjetovao se sa ženom koja je već bila u Grčkoj nekoliko puta, ali nikada motorom niti autom, da izaberemo zajedno kaj nas obadvoje zanima. Ona je bila na Kreti, Ateni i Peloponezu, tako da smo se brzo složili - obići cijeli Peloponez i naravno sve što bi se isplatilo vidjeti prema njemu i nazad. Pregledao sam mnoge internet stranice kao i sve naše forume sa putovanjima u te krajeve što mi je bilo od jako velike pomoći, a iz istih razloga i ja pišem blog - da bih nekome pomogao u izboru ili upozorio na nešto što nigdje nisam pročitao.
Dakle, plan je bio obići antičke dijelove Grčke uz naravno što više prirodnih ljepota i zanimljivih puteva i drugih uzbudljivih destinacija. Plan je napravljen za 10 dana putovanja, a imali smo maximalno 14 dana u slučaju lošeg vremena ili nekih drugih problema. Dogovorili smo se da ćemo noćenja tražiti samo dan unaprijed ili da ćemo tražiti direktno na destinacijama. Put smo planirali dosta dugo pa smo zato bili dobro pripremljeni... zdravstveno putno osiguranje, osiguranje za slučaj kvara ili nesreće preko zaba-računa, ovlašteni servisi na putu, rezervni ključevi, kopirani dokumenti....sve što smo se sjetili i pročitali kao savjete za "zlu ne trebalo".
Pa krenimo...



Zagreb-Knin-Dubrovnik-Budva (656km-8h)

X10-Darijo i Suzana

Ruta, 1.dan
Već dugo mi je želja bila kupiti dslr fotoaparat, a ovo je bila idealna prilika da ženu nagovorim na tu investiciju, iako se ona bunila i za ovo putovanje radi financija, ali ja sam ustrajao i...pobijedio što će i ovo putovanje prikazati u još boljem svjetlu ;-)
Natovareni za dva tjedna prtljagom, uspješno zatvoreni kofer i...avantura je mogla početi:-)
Prognoza za slijedeća dva tjedna je bila kao naručena!!!!
Odlučili smo da ćemo se voziti što više starim cestama i uživati u krajolicima pa smo tako i krenuli. Plan je rano ustajanje do 8h i laganija vožnja cijelim danima sa dužim pauzama sve do mraka i odredišta. Svaki dan sam imao napravljenu rutu u google maps-u koja mi je odlično pomagala i bila 99% točna.
Od Zagreba smo krenuli autoputom do Karlovca, kao što i uvijek činim, pa smo nastavili starom cestom kroz Slunj, Gračac, Knin. Prvo stajanje je bilo u Borju na kavici i protezanju nogu pa drugo u Kninu i slikanju prema tvrđavi.

Rijeka Krka u Kninu




Kninska tvrđava
Gablec u Trilju
Cetina u Trilju
Starom cestom smo nastavili do Šestanovca gdje smo se popeli na autocestu prema Pločama. Na jednom odmorištu sam išao provjeriti da li je zadnja guma dobro prišarafljena (zbog prijašnjih iskustava) i ostao smrznut kada sam vidio da se kotač ne miče u stranu, ali niti naprijed-nazad, a kočnica nije stisnuta. Pomaknuo sam motor u hlad i bio spreman ići rastavljati zadnji kotač jer sam mislio da mi ga je vulkanizer sada možda previše zategnuo (napomenuo sam mu da mi se odšarafljivao). Ali u hladu kada sam probao sve je bilo u redu. Izgleda da su se pločice malo zapekle nakon vožnje. Odahnuo sam i krenuli smo dalje.  Do autoputa stara cesta je bila odlična, prazna i uživali smo. Nisam naveo da sam prije puta stavio nove Metzeler gume, napravio veliki servis, pa je sigurnost i pouzdanost u motor bila na maximalnom nivou. Zatim smo benzin točili u Neumu gdje je cijena 20% niža nego kod nas, ali primaju samo cash. Od Ploča do Dubrovnika se promet pojačao, ali ne toliko da bi nas usporavao. Iznad Dubrovnika smo pojeli drugi sendvič i nastavili prema granici s Crnom Gorom. Na granici se carinik čudio i ponavljao nekoliko puta da u životu nije vidio "vako veliki Pjađo", a ja i žena smo umirali od smijeha ispod kaciga. Trajala je ta provjera 15-tak minuta jer nije mogao naći u sustavu moj model "vako velikog Pjađa" :-)
U međuvremenu kamionđije su dolazile i pitale pametna pitanja : kolko iđe, koliko košta....
Napokon prošla provjera i nastavljamo Boka Kotorskim zaljevom prema trajektu. Nakon nekoliko kilometara od granice počinje padati lagana kišica, zanemariva, ali što smo se više približavali trajektu pojačavala je. Žena je kupovala karte (2€ za motor, a osobe se besplatno prevoze), a ja sam ušao na trajekt i stao ispod nadstrešnice. Tu smo obukli kišna odijela, ali samo gornje dijelove jer je kiša stala. Već je padao mrak i kako smo se približavali odredištu, Budvi, kiša je počela i to malo jače. Kako sam prošle godine bio u Budvi tri dana, nisam previše unaprijed pamtio točno mjesto gdje ćemo noćiti jer sam si ubilježio na mapi u mobu. Ali sada sam imao problem jer je kiša dosta jako padala pa nisam baš mogao vaditi mobitel i gledati u njega jer bi bio odmah mokar. Skrenuo sam gdje sam zapamtio, ali je bilo krivo. Stao sam ispod nekog drveta kod apartmana na plaži Jaz prije Budve i htio pogledati na mob da li sam na dobrom mjestu i u tom trenutko me netko pozove s leđa i pita da li može pomoći?! Pozvao me u svoju kancelariju i pitao što tražim. Rekao sam da sam rezervirao smještaj u apartmanu Nedović-Jaz, a on je naravno rekao da smo fulali. Pokazao sam mu kartu i onda mi je objasnio kuda moram ići. Zahvalio sam mu se, a on kaže da ako ne nađemo da možemo doći kod njega u apartmane, ali besplatno. Čovjek je isto bajker i kaže da je prošle godine bio 3 tjedna u Turskoj i da su dva tjedna vozili po kiši pa ima razumijevanja. Želio je da odmah ostanemo, ali mi je bilo glupo jer sam rezervirao već na onom drugom mjestu. Kada sam zapalio skuter, kaže on čekaj malo, ode zaključati kancelariju, uzme ključeve od auta i kaže da se boji da ne fulamo po mraku pa će nas on odvesti do tamo. Stvarno prekrasna gesta. Odveo nas do apartmana, okrenuo se i rekao sretno i otišao. Nismo mu se stigli pošteno niti zahvaliti. Raskomotili smo se u apartmanu, ja sam sišao oprati motor u dvorištu jer sam snimio šlauf sa vodom pa sam isprao blato i zmazanoću sa motora. Iznad je bila velika terasa tako da sam ga oprao kao kod kuće ;-)
Osim toga šlaufa, što nam je dobro došlo,u apartmanu  nije baš sve bilo kao što je trebalo. TV je bio, ali ne lovi niti jedan program, internet šifru smo dobili za wi-fi, ali nema interneta. Resetirao sam ruter u hodniku, ali ipak ništa. Dobro, 13€ smo platili noćenje, pa nećemo zamjeriti nedostacima...ali da barem to nije pisalo da ima.....
Soba je bila uredna, kao i kupaonica. Imali smo štender pa smo iskoristili fen u sobi da malo osušimo moto hlače. Zatim smo se lijepo istuširali i rano legli jer vrijeme nije bilo baš za posjet Budvi. Nakon 656 km provedenih na motoru, od čega 100 km po autoputu, nismo osjećali nikakav umor, što je bilo dobro, jer sutra nas očekuje novih 500 i više kilometara.

Nema komentara:

Objavi komentar